nepalreis.reismee.nl

Kathmandu

Namasté allemaal,

We zijn dus in Kathmandu, en vanochtend zijn we eerst naar Monkey Temple gegaan, inderdaad, je zag er monkeys...Daarna zijn we naar Bodnath gegaan, de grootste Boedhistische tempel van Nepal. Erg mooi en indrukwekkend.

Tenslotte zijn we naar Pashupatinath gegaan, het grootste hindoecomplex van Nepal. Het is een heel groot terrein, met allemaal tempeltjes, in het midden doorsneden met de heilige rivier de Bagmati. De oevers zijn in de vorm van trappen, met aan het water plateaus, waarop de brandstapels gemaakt worden en de lijken verbrand. Aan de ene kant van de brug worden de sloebers verbrand, aan de andere kant de kouwe kak...Het 'grappige' is dat er bij de brandstapel door de familie van de overledene offers gebracht worden, in de vorm van bloemen en geld. Nadat het lijk verbrand is, worden de resten samen met de offers in de rivier gegooid. Dan staat daar zo'n kindje met een soort hengel met daaraan aan het einde een magneet, dat geld uit de heilige rivier te vissen! Tja, onder het motto: de één z'n dood...

Daarna zijn we terug gegaan naar ons hotel, het Kathmandu Guesthouse en hebben de komende dagen uitgestippeld. Dit is het plan: donderdagochtend vertrekken we met privé-chauffeur (hoe decadent) naar Bardia National Park. Dat is een rit van 12-14 uur; we vertrekken om half 6 's ochtends en komen daar 's avonds aan. Vrijdag en zaterdag gaan we op safari in de jungle met gids. Zondag de 25e, op Joeri's verjaardag!!, zitten we weer heel de dag in de auto, want dan rijden we naar Pokhara. De dag daarna gaan we op trekking, 5 dagen, naar Ghorepani en Poonhill. Nou, en als we dan daar weer vandaan komen, gaan we weer terug naar Kathmandu. Maar zover is het nog lang niet. Tibet (Lhasa) gaat niet door, dat was veel te duur.

Alles dus goed hier, erg mooi weer, het is zelfs heet in Kathmandu. Wat een straf...

Foto's volgen, het internet is hier te traag, dus morgen een nieuwe poging!

De groetjes weer van ons en tot snel!