nepalreis.reismee.nl

Bardia in de Suzuki Alto

Namaste allemaal,

Wij zijn ondertussen alweer2 dagenin Bardia nationaal park. Je moet er iets voor over hebben om er te komen, maar dan heb je ook wat...Maar liefst 17 uur hebben we gereisd om er te komen; s ochtends om half 6 vertrokken, om 10 uur was de auto overleden, om half 3 konden we weer verder met een andere auto, een ieniemienie Suzuki Alto, helemaal volgepakt met ons en onze backpacks. 's Avonds om elf uur kwamen we aan.

Voor Bardia hebben we nog een dag doorgebracht in Patan, naast Kathmandu en Bhaktapur de andere koningsstad van Nepal. Erg mooi, Durbar Square bekeken, allemaal oude tempeltjes. Daarna met Nederlandse journaliste Lucia de Vries afgesproken, met haar zijn we hun project gaan bekijken met de straathonden. Zij vangen ze op, behandelen ze tegen ziekten, rabies, schurft e.d. en steriliseren de teefjes om zo een gezonde populatie straathonden te creeren en te houden. Dat lukt heel goed, mooi project!

Morgen gaan we naar Pokhara, dat ligt aan de voet van de hoge Himalayapieken, en van daaruit gaan we overmorgen een trekking maken van 5 dagen naar Poonhill. We proberen morgen nog even een iets uitgebreider verhaal te schrijven, maar voor nu houden we het erbij, want de stroom valt hier telkens uit, we zitten echt in the middle of nowhere!

Groetjes van ons allemaal!

PETERen ELS.

HALLO REIZIGERS.

Je moet inderdaad veel geduld hebben om iets prachtigs te zien (en wie het kleine niet eerd?) Maar het is allemaal nog goed gekomen. Nemen jullie maar geen hondje mee want je weet maar nooit bij de Douanne. Joeri alvast Gefeliciteerd met je verjaardag en een leuke dag met de Dames. Hier is alles oke.

Groetjes Peter en Els.